Na maanden van onzekerheid mogen horecaondernemers onder strikte voorwaarden de deuren weer openen. Ten tijde van de intelligente lockdown heeft Bureau Plaagdierpreventie uitsluitend na overleg met horecaondernemers haar werkzaamheden uitgevoerd of zijn er andere afspraken gemaakt. Veel horecaondernemers hebben de lockdown periode gebruikt door extra schoonmaakwerkzaamheden uit te voeren. Na een periode van onzekerheid is de horeca klaar om per 1 juni weer open te gaan!
Toch blijven plaagdieren een risico voor de volksgezondheid en voedselveiligheid. Plaagdieren houden geen rekening met de coronacrisis en planten zich onder ideale omstandigheden snel voort. Gebouwen kunnen een perfecte schuilplaats bieden voor plaagdieren, vooral als er weinig of geen overlast is van mensen, zoals tijdens de intelligente lockdown. Plaagdieren kunnen gebouwen beschadigen in hun drang om toegang te krijgen tot voedsel en het vinden van schuilmogelijkheden. Het bestrijden van plaagdieren is daarom van groot belang.
Om tot een goede beheersing van bijvoorbeeld muizen of ratten te komen is het voorkomen van schuilplaatsen in en rondom gebouwen van groot belang. Het voorkomen van toegang tot voedsel en water kan bijdragen aan een beheersbare situatie. Controleer met regelmaat de zwakke punten in uw pand op aanwezigheid van muizen of ratten of laat dit inspecteren door Bureau Plaagdierpreventie. Met onze expertise en goede samenwerking met klanten streven we naar een beheersbare situatie. Uitgevoerde inspecties worden digitaal per mail verstuurd en bijgewerkt in uw online omgeving. Bij bouwkundige gebreken worden er foto’s gemaakt met mogelijk toegangswegen of schuilplekken die zichtbaar door muizen of ratten worden gebruikt. U kunt mogelijke toegangswegen of schuilplekken dichten door gebruik te maken van knaagdierbestendig weringsmateriaal. Met deze materialen kunt u naden, gaten of kieren dichten. Tevens is het mogelijk om de werkzaamheden door een weringsdeskundige van Bureau Plaagdierpreventie te laten uitvoeren.
Na een periode van onzekerheid is er enigszins weer perspectief. Als partner van Koninklijke Horeca Nederland wenst Bureau Plaagdierpreventie alle horecabedrijven de komende periode veel goeds. Als dienstverlenende organisatie is transparantie en inzicht in uitgevoerde werkzaamheden van belang om in deze tijd een betrouwbare leverancier te zijn. Alle leden van KHN die nog geen klant zijn van Bureau Plaagdierpreventie ontvangen 10% ledenvoordeel https://www.khn.nl/leden-voordelen/bureau-plaagdierpreventie op het plaagdier beheersysteem.
Bent u benieuwd op welke wijze wij gedurende de lockdown onze klanten tegemoet zijn gekomen of heeft u last van ongedierte? Neem vrijblijvend contact op met Bureau Plaagdierpreventie 085 273 19 34 of mail naar info@bpla.nl voor meer informatie.